Jak naprawiamy

Jak wygląda proces naprawy w naszym serwisie?

Poniżej prezentujemy przykładowe naprawy. Po więcej szczegółów zapraszamy na nasz profil na Facebooku.

Wszystko zaczyna się od dostarczenia sprzętu do naszego serwisu, technik przyjmuje urządzenie z opisem usterki i wydaje potwierdzenie przyjęcia sprzętu do naprawy. Następuje proces sprawdzenia przyczyn usterki i wycena kosztów ewentualnej naprawy. Po ustaleniu kosztorysu informujemy klienta i po otrzymaniu zgody przystępujemy do pracy. Przyczyn uszkodzeń może być wiele, poniżej prezentujemy Państwu najbardziej efektowne, które dadzą wyobrażenie o skali prac potrzebnych niekiedy do usunięcia uszkodzeń i przywrócenia sprzętu do pełnej funkcjonalności.

 

1. Drukarka Bussines InkJet 1220C.

2. Ploter HP Serii DesignJet 500/800

1. Drukarka Bussines InkJet 1220C.

Dość wiekowe urządzenie, jednak nadal wykorzystywane w biurach ze względu na swój format (A3) oraz dużą wydajność tuszy. Po kilku latach pracy drukarki te przeważnie wyglądają bardzo źle na skutek osadzania się oparów tuszu na kluczowych elementach, przez co zaczynają pracować nieprawidłowo, lub przestają działać całkiem, komunikując błąd.

Drukarka częściowo rozebrana, ukazuje skalę problemu. Tuszem zabrudzone rolki, kareta, przepełniona stacja serwisowa (nastąpiło rozlanie na biurko u klienta) i inne elementy praktycznie uniemożliwiają dalszą prace drukarki.

IMG_0792

Przepełniona stacja serwisowa jest tu głównym winowajcą

IMG_0797

Wałki prowadzące papier zabrudzone kurzem i pyłem papierowym, prowadnice papieru zalane tuszem.

IMG_0795

Elementy mechaniczne również zakurzone i zabrudzone tuszem

IMG_0796

Po dalszym rozmontowaniu drukarki (praktycznie na części pierwsze) widzimy skalę zalania.

IMG_0800

Następuje proces oczyszczania wszystkich elementów drukarki, regeneracja lub wymiana elementów gumowych i ponowny montaż.

IMG_0802

Wyczyszczone i zregenerowane rolki prowadzące, prowadnice papieru,

IMG_0806

zębatki i mechanizmy

IMG_0808

stacja serwisowa

IMG_0804

przed finalnym złożeniem następuje test urządzenia.

IMG_0847

Po przejściu wszystkich testów urządzenie jest kompletowane, czyszczone, a Państwo otrzymują informację o zakończeniu naprawy.

Opisany tutaj przypadek dotyczy właściwie wszystkich urządzeń atramentowych. Zależnie od obciążenia urządzenia, zalecane jest raz na rok oddać urządzenie do sprawdzenia i ewentualnej konserwacji. W przypadku zaniedbania może dojść do przepełnienia stacji serwisowej/pojemnika na zużyty tusz a w konsekwencji do zalania i zniszczenia dywanów, wykładzin, ubrań czy tapicerki samochodowej.

 

 

2. Ploter HP Serii DesignJet 500/800

Plotery jak wszystkie drukarki są urządzeniami precyzyjnymi. Jednak w ich przypadku ta precyzja ma bardzo duże znaczenie. Przy drukowaniu projektów (budowlanych, elektrycznych itp.) błąd w wydruku może się skończyć złą interpretacją na etapie budowy. W przypadku ploterów graficznych błędy w druku oznaczają po prostu zmarnowanie materiału i tuszy. W większości przypadków urządzenia te posiadają mechanizmy które w momencie wykrycia nieprawidłowości (spadku jakości druku) blokują urządzenie i proszą o wezwanie serwisu. Ze względu na gabaryty, wagę i wygodę klienta, takie naprawy realizujemy na miejscu pracy urządzenia. Powodem powyższego wezwania były zgłoszone przez ploter błędy zacięcia stacji serwisowej oraz przesuwu karety.

Technik najpierw wykonuje test urządzenia i po potwierdzeniu zgłoszonych przez klienta błędów przystępuje do pracy (oczywiście po akceptacji kosztów).

 

SDC12802

Demontaż obudowy umożliwia swobodną ocenę stanu technicznego urządzenia.

SDC12813

Po bliższym zbadaniu na jaw wyszły uszkodzenia stacji serwisowej (przepełniona do tego stopnia że pracowała bardzo ciężko), znaczne zużycie paska napędu karety (postępujące wystrzępianie które skończyłoby się zerwaniem paska), zabrudzenie odkurzacza (mającego za zadanie przyciąganie papieru w miejscu zadruku).

2015-06-23 11.05.32

2015-06-23 11.06.06

2015-06-23 11.22.15

2015-06-23 11.22.27

SDC12809

W trakcie pracy na jaw wyszły inne fakty na które przy konserwacji warto zwrócić uwagę jak zabrudzenie styków karety tuszem, mogące skutkować uszkodzeniem głowicy drukującej bądź samej karety.

2015-06-23 11.43.35

Technik kompleksowo czyści urządzenie przywracając sprawność wszystkim elementom plotera i wymieniając uszkodzone części. Odkurzacz udrożniony:

2015-06-23 11.23.12

2015-06-23 11.26.21

 

2015-06-23 11.42.44

Zamontowany nowy pasek napędu karety:

SDC12814

Nowa stacja serwisowa i wyczyszczony rozlany tusz:

SDC12816

 

SDC12817

Urządzenie jest kompleksowo czyszczone, odkurzane, konserwowane. Przed montażem obudowy przeprowadzane są testy poprawności działania wszystkich podzespołów, przeprowadzana kalibracja urządzenia. Po zakończeniu tych czynności następuje montaż obudowy i test poprawności wydruków właściwych dla miejsca jego pracy (projekty).

Przy naprawie ploterów używamy tylko części oryginalnych produkowanych przez producenta urządzenia. Dzięki temu zapewniamy naszym klientom jakość i pewność działania sprzętu po naprawie.

W celu zapewnienia bezproblemowej eksploatacji sugerowane jest przeprowadzenie konserwacji plotera raz w roku (lub częściej jeśli urządzenie pracuje pod dużym obciążeniem). pozwoli to Państwu w większości przypadków uniknąć sytuacji w której ploter ulegnie niespodziewanej awarii w sytuacji kiedy jest najbardziej potrzebny. Przy przeglądzie technik jest w stanie wskazać elementy które uległy zużyciu i mogą w najbliższym czasie spowodować awarię.

 

Zamieszczone na tej stronie zdjęcia z przebiegu naprawy są autorstwem naszych pracowników. Wykorzystanie ich bez  wiedzy i zgody firmy CHROMATIKA jest zabronione.